Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?
September 09, 2010, 17:08:20
Startsida Hjälp Sök Logga in Registrera
Nyheter: Vad kan Meniereföreningen göra för dig? Gå in på Ämnet Information och läs vidare
Ordf Yvonne Olsen

Meniéreföreningens Klotterplank  |  Klotterplanket  |  Anhöriga  |  Ämne: BLEV LEDSEN! « föregående nästa »
Sidor: [1] Gå ned Skriv ut
Författare Ämne: BLEV LEDSEN!  (läst 3172 gånger)
Johan Spännare
Administrator
Van användare

Kön: Man
Antal inlägg: 173

define@bredband.net
Visa profil E-post
« Svara #7 skrivet: April 07, 2009, 20:42:07 »

Tråkigt att höra, har du fungerade på vindruvsextrakt?

Varför inte prova http://www.hrf-sthlmsdistrikt.org/smf/index.php?topic=253.0, så slipper du kanske yrseln som vi andra som äter USANA produkterna.

Mvh Johan
Loggat

//Johan
gittano
Användare

Antal inlägg: 60

Visa profil E-post
« Svara #6 skrivet: April 05, 2009, 18:03:44 »

Hej vänner. Wink
Tänk vad skönt att klotterplankett finns. Igår skulle vi ha gått ut på promenad i det vackra vädret min man och jag, men efter att ha varit i olika affärer och slängt en massa skräp i återvinningsstation så var jag helt slut när jag kom hem. Ville ändå hjälpa till med städningen och höll på att trilla över dammsugaren på grund av yrseln.Blev jättelessen över det och att jag inte pallade med att gå ut och gå. Han fick ut och cykla själv, tyvärr. Tur att jag har en sån snäll och förstående man!!!!! Wink
Ta det lungt i det vackra vårvädret, minaa vänner.Kram från Gittan
Loggat
Brigitte
Ny användare

Kön: Kvinna
Antal inlägg: 21

Positiv "tjej" trots konstant tt. ofta i pulstakt

Visa profil E-post
« Svara #5 skrivet: April 04, 2009, 20:20:37 »

Hej igen!
Så smart av dig gittano att skriva artikeln i Sthlms Menierestidning och så bra jag fick veta det. Skulle vara intressant att läsa så ska försöka få tag på den.
Ja det är jobbigt (psykiskt) o tråkigt det här med att man aldrig vet innan när ett Menieresanfall kan tycka det kan börja bli dags igen. Huh?
Själv har jag nu ”prel”-svarat ja på att ha lilla barnbarnet  o charmtrollet här imorgon över ett dygn… Mår iaf ganska bra idag o hoppas så klart att det håller sig.
Och Ylva o gittano även jag svarar ofta ”sådär” eller som ovan ”ganska bra”  Wink
Ja, visst är det skönt att ha detta plank där vi får skriva av oss o gnälla på  Tongue
Föresten, min väninna har sagt till mig nu att hon menade det positivt det där med att simulera… Hon menade att det ser inte ut som att jag har ngn sjukdom för att jag ser så fräsch ut (obs: enl. henne ;-))när vi träffas. Det var så hon menade. Hon ville jag skulle ta det positivt. Så då gör jag det  Smiley
Ha en fin fortsatt helg alla –samt kommande påskhelg!  Smiley Cool
”Bi”
Loggat
ylva
Ny användare

Antal inlägg: 35

Visa profil E-post
« Svara #4 skrivet: Mars 28, 2009, 23:24:10 »

Lustigt Gittan, att du också svarar precis som jag - "sådär".
För riktigt bra känner man sig sällan.  Undecided Undecided
När huvudet alltid känns lite instängt och hörseln aldrig funkar.

Usch, ibland blir jag så trött på detta.
Så kom igen Bi och Gittan. Låt oss gnälla av oss lite - för det kan man ju inte göra i normala fall.
Men på planket är det väl tillåtet  Huh? Huh?

Vårkramar från Ylva
Loggat
gittano
Användare

Antal inlägg: 60

Visa profil E-post
« Svara #3 skrivet: Mars 28, 2009, 12:21:49 »

Hej Brigitte.
Din väninna begriper inte alls vad meniere innebär och det äÄR jobbigt att behöva säga nej för man vet att man är begränsad. Så är det i mitt fall och jag ska om en månad besluta om jag ska åka iväg själv på ett bröllop eller ej.
jag gjorde som så i mitt fall att jag skrev en artikel i Stockholms meniereförenings tidning och skickade den till mina nära och kära och och, det var det bästa jag gjort för då gick det plötsligt upp för dom hur svårt det är att ha meniere.Min äldsta syster svarade att du kan inte ha haft det lätt.Den är svårförstådd och ja, folk kan tro att man simulerar för ena timman mår man ju hyfsat bra och andra timman skrutt.
Ett litet tips till dej, skaffa dej ett gult kort som det står att du har meniere och att du måste tas om hand när anfall kommer. Finns i stockholms meniereför bl a .Tinnittus är en jättejobbig följdsjukdom som jag också lider av, just nu är den värst, värre än anfallen.Prövar med akupunktur men än inget resultat.Och man vill ju inte tjata om sin sjukdom för andra, men när dom frågar hur mår du, så säger jag alltid "sådär".
Tur att vi har klotterplankett som vi kan skriva av oss till ;)Kram från gittano
Loggat
Brigitte
Ny användare

Visa profil E-post
« Svara #2 skrivet: Mars 27, 2009, 19:22:16 »

Tack Idamaria!
Nu Smiley igen!
Kram!
Loggat
Miamaria
Användare

Antal inlägg: 109

Visa profil E-post
« Svara #1 skrivet: Mars 27, 2009, 18:55:34 »

men USCH så hemskt att inte bli trodd av sin väninna.... stryk henne från telefonlistan! Den här sjukdomen är jobbig NOG att ha ändå, ska man måsta ha folk runtom sig som inte tror en, blir det ju sten på bördan.

kram på dig Brigitte, vi är många som tror dig, och som vet hur det är.
Loggat
Brigitte
Ny användare

Visa profil E-post
« skrivet: Mars 27, 2009, 18:03:19 »

Har en nära väninna. Vi träffas rätt sällan men pratar väldigt ofta i telefon.
Förra helgen fikade jag med henne o hennes gamla mamma ute på café, ca en timma, vilket var trevligt. (Jag mådde då förhållandevis väldigt bra).
Talade med henne förut i telefon o hon sa att hennes mamma tyckte att jag såg ut o verkade så pigg o frisk. Svårt tro att jag har denna sjukdom (Menieres).
Jag sa att vissa kanske tror man simulerar att man har sjukdomen..
Hon svarade något i stil med: -”Ja, det tror jag faktiskt att du gör,  -o du låter så jättefrisk”!
Då hade jag igår kväll kommit hem efter besök hos min dotter en timmas bilkörning från mig. Var fullständigt slut. Tycker jag lätt kommer in i skov efter minsta påfrestning (spec. psykisk). Tinnitusen välde över mig med ljudkänslighet o lock. Blev i morse väckt (som vanligt) av kraftig tinnitus i pulstakt vilket jag gjort flera ggr under natten. När vi hördes i telefon jag o väninnan, halvlåg jag i soffan o hörde hur min tt. pulserade men var glad att ha ngn att prata med o få koncentrera mig på ngt annat.
Jag skrattar o pratar o hon har naturligtvis ingen aning om min tinnitus o min trötthet (Meniereskänning).. Inte vill man väl klaga över det i ett!? Jag har ju nämnt hur jag har det vid olika tillfällen o vill ej tjata.
Men vad ledsen o besviken jag blev! Hon ifrågasätter tydligen,  tror t.o.m. jag simulerar…!
Undrar vad mina vuxna barn tänker ändå mer nu…
Tidigare ringde även sonen o frågade om jag ville ha sondottern på fem år hos mig imorgon på övernattning. Jag sa att jag nyss kommit hem efter besök hos dottern o att jag ej var bra o bara måste ha ett par dar med lugn o vila nu, att jag inte orkade jst nu.
Han lät besviken. Så tråkigt att behöva säga nej,  pga denna sjukdom! Men vet ju av erfarenhet att tar jag på mig för mycket, så blir det lätt värre!
Men att min väninna antydde att jag simulerar… Hon känns inte som en bra väninna längre!
Tack för jag fick skriva av mig!
Ha en så bra helg ni kan alla!
Kram Bi
 Embarrassed

Loggat
Sidor: [1] Gå upp Skriv ut 
Meniéreföreningens Klotterplank  |  Klotterplanket  |  Anhöriga  |  Ämne: BLEV LEDSEN! « föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.139 sekunder med 18 databasfrågor.