Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?
September 09, 2010, 16:28:29
Startsida Hjälp Sök Logga in Registrera
Nyheter: Vad kan Meniereföreningen göra för dig? Gå in på Ämnet Information och läs vidare
Ordf Yvonne Olsen

Meniéreföreningens Klotterplank  |  Klotterplanket  |  Forskning  |  Ämne: SPC-flakesen « föregående nästa »
Sidor: [1] Gå ned Skriv ut
Författare Ämne: SPC-flakesen  (läst 1672 gånger)
Johan Spännare
Administrator
Van användare

Kön: Man
Antal inlägg: 173

define@bredband.net
Visa profil E-post
« Svara #1 skrivet: September 11, 2009, 16:56:11 »

Efter att själv ha laborerat med vitaminer och yoghurt med aktiv bakteriekultur är jag rätt så säker att Meniers är ett symptom från en defekt ämnesomsättningen.

Studie 1:
En läkare som du säker känner till Yvonne, har redan kunna påvisa att kosttillskott i form av vitaminer hjälper Meniers patienter. Utav 10 som var med i studien är idag 10 ”friska” (fira från symptom).

Studie 2:
En annan studie har bevisat att kolhydrater påverkar matsmältningen negativt, och för vissa kan den till och med slå ut vissa funktioner i ämnesomsättningen.

Om man har följande två studier i bakhuvudet medans man beaktar följande påståenden...

Stress i alla dess former verkar ha en negativ effekt för Meniers patienter. Det finns de som till och med blir fira från sin Meniers när det går i pension. Man vet att stress äter på kroppens resurser, tänk om ämnesomsättningen inte fungerar 100 %, och utgiften är mer än inkomsten av resurser?

SPC-Flakes verkar fungera för vissa, kan det vara så att den hjälper ämnesomsättningen/matsmältningen?

Amalgam har varit på tapeten vid flera tillfällen, man vet att kvicksilvret i amalgam har en skadlig påverkan på emunförsvaret. Emunförsvaret kommer som kanske alla vet till 80 % från magen. Vad händer om inte ämnesomsättningen fungerar och emunförsvaret inte kan byggas upp?

Motion...
Alkohol...
Koffein...
Tyckkammare...

Ja listan kan man göra lång, hur jag än vrider och vänder på den verkar allt kunna peka på magen som felkälla.

Att Meniers kommer från magen är mer eller mindre redan bevisat i ovanstående studier. Nu återstår det bara att lösa gåtan med vad det är som är fel på matsmältningen. Kanske kan det finnas en medicin i framtiden som ”fixar” vårt problem.

Just nu klarar jag mig med yoghurt som medicin, vilket jag är lycklig över. Hoppas bara att ni andra kan bli lika lyckligt lottad som jag.

Du kan läsa mer om yoghurt  nedan...
http://www.hrf-sthlmsdistrikt.org/smf/index.php?topic=677.0
« Senast ändrad: September 11, 2009, 17:00:14 av Johan Spännare » Loggat

//Johan
yvonne olsen
Administrator
Van användare

Kön: Kvinna
Antal inlägg: 159

Visa profil Hemsida E-post
« skrivet: September 10, 2009, 21:35:17 »

Hejsan Johan
Här kommer svare tom vad Per Hanner forskar iJag citerar"Vår forskning handlar för närvarande om att försöka ta reda på vad det är för mekanik bakom det faktum  att Antisekretorisk Faktor i mältat havre gör att en del menierepatienter tillfrisknar.Det kan vara så att det finns genetiska(nedärvda) faktorer som bidrar till att sjukdomen utvecklas hos en del individer.
Så skrev Per Hanner till mig
Sensommarkram
Yvonne
Loggat
Sidor: [1] Gå upp Skriv ut 
Meniéreföreningens Klotterplank  |  Klotterplanket  |  Forskning  |  Ämne: SPC-flakesen « föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.34 sekunder med 18 databasfrågor.