Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?
September 09, 2010, 17:01:30
Startsida Hjälp Sök Logga in Registrera
Nyheter: Vad kan Meniereföreningen göra för dig? Gå in på Ämnet Information och läs vidare
Ordf Yvonne Olsen

Meniéreföreningens Klotterplank  |  Klotterplanket  |  Tinnitus  |  Ämne: Tjutande tinnitus, hjälp « föregående nästa »
Sidor: [1] Gå ned Skriv ut
Författare Ämne: Tjutande tinnitus, hjälp  (läst 1618 gånger)
Johan J
Användare

Antal inlägg: 51

Visa profil E-post
« Svara #7 skrivet: November 22, 2009, 19:26:54 »

Vråltjuter...aj då. TT är verkligen hemskt, jag känner med dig, spelar själv ett instrument så jag vet hur frustrerande det är att inte höra rent.
Loggat

fd supryl
gittano
Användare

Antal inlägg: 60

Visa profil E-post
« Svara #6 skrivet: November 22, 2009, 15:18:05 »

Hej Alla
För mej är det konstant hela tiden bak i nacken för det är båda öronen som det tjuter i, vråltjuter!!!
Men det är ju så att när det är tyst för övrigt så hörs ju tt mera.
Så jag hoppas ju på att cdskivan ska hjälpa till att dämpa det hela.
Just nu efter kyrkbesök med mycket musik och sång är det förfärligt jättejobbigt. Hade velat en konsert till ikväll men just nu får nog det stå över tyvärr.
Skulle vilja att ni andra beskriver hur ni upplever tt och hur ni gör för att dämpa tt.Kramar från gittano
Loggat
Johan J
Användare

Antal inlägg: 51

Visa profil E-post
« Svara #5 skrivet: November 22, 2009, 13:37:25 »

Är tinnitusen alltid konstant för er? Hos mig kan det ibland variera från timme till timme. För det mesta sker förändringarna över natten (till det sämre) eller sen eftermiddag/ kväll (ofta till det bättre).
I torsdags var det i stort sett tyst i båda öronen. Idag brölar det på igen i vänster öra.
Loggat

fd supryl
yvonne olsen
Administrator
Van användare

Kön: Kvinna
Antal inlägg: 159

Visa profil Hemsida E-post
« Svara #4 skrivet: November 22, 2009, 10:50:23 »

Hejsan Gittano!
Hoppas verkligeb att det kommer att hjäla dig med skivan.Man får öva mpnga många gånger innan effekten kommer.Jag önskar dig
LYCKA TILL Tongue Tongue Tongue
Kramisar
Yvonne
Loggat
gittano
Användare

Visa profil E-post
« Svara #3 skrivet: November 21, 2009, 20:47:07 »

Hej Yvonne och alla ni andra

Jag har beställt en sån cdskiva från tinnitusswebben och hoppas att den kommer i veckan. Som sagt så är det otroligt jobbigt och just nu tycker jag det är jobbigare än själva yrselattackerna.
Jag som är musiker också och spelar piporgel i kyrkan ibland har det väldigt tufft efter såna söndagar, o jag kan inte ha öronproppar i öronen för jag måste ju höra vad som sägs och vad jag spelar själv och även höra församlingen hur den sjunger dessutom.
Kram från gittano
Loggat
yvonne olsen
Administrator
Van användare

Kön: Kvinna
Antal inlägg: 159

Visa profil Hemsida E-post
« Svara #2 skrivet: November 21, 2009, 19:56:44 »

Hejsan Gittano!!
Oj, oj vad jobbigt.Att ha TInnitus och  hela tiden lyssn på dessa olika ljud som man får ,kan precis som Mia Maria göra en vansinnig.Själv har jag med hjälp av avslappningsband av Unestål hjälpt mig att  "lägga den bakom mig".Men jag hör varje sekund från båda öronen den "LJUVA MUSIK". men som sagt jag klarar av ljuden nu.Kanske något för dig att tesat.
Tänker på dig och hoppas du hittar ett sätt där du lär dig leva  med din Tinnitus.
HJÄRTEKRAM
Yvonne
Loggat
Miamaria
Användare

Antal inlägg: 109

Visa profil E-post
« Svara #1 skrivet: November 21, 2009, 18:53:56 »

oj va jobbigt!! Tinnitus kan verkligen driva en till vansinne. Jag har blivit mycket hjälpt av min hörapparat med inbyggt brus, för bruset är likadant hela tiden, och lättare att vänja sig vid än min tinnitus. Ibland vaknar jag dock på nätterna av tinnitusen.... och det är INTE roligt. Man tror inte att man ska orka en dag till ibland.... men vad har man för val?

Tänker på dig i alla fall.....
Loggat
gittano
Användare

Visa profil E-post
« skrivet: November 20, 2009, 18:38:15 »

Hej
Blir galen snart, det tjuter i mina öron konstant och riktigt tjuter.Vad gör man?Huh??Snälla kom med råd till mej :'(Vet inte hur jag ska göra snart.Idag var jag hos tandläkarn och det blev ju inte bättre av att han borrade i tanden.Har prövat med akupunktur, funkade inte, Avslappning nja, isåfall i organiserad grupp.Lyssna på musik i hörlurar kan hjälpa för stunden men sen är det kört igen.
Snälla hjälp mig!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kram från gittano
Loggat
Sidor: [1] Gå upp Skriv ut 
Meniéreföreningens Klotterplank  |  Klotterplanket  |  Tinnitus  |  Ämne: Tjutande tinnitus, hjälp « föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.284 sekunder med 18 databasfrågor.