Jag har just hittat er sida och är glad över att ha funnit några med samma problem som jag.
Det är nu 4 år sedan jag fick diagnosen Menieres och jag har ätit Esidrex som nu inte fungerar längre
Innan jag fick diagnos hade jag hemska besvär med yrsel, medvetandebortfall, tinnitus(konstant men mindre när jag inte har attack)
Jag hade magproblem och synrubbningar märkliga ljusfenomen, svårt att fokusera blicken,svimningsanfall, röresleyrsel, karusell, gammal sjö...ja allt i yrselväg.
Jag sökte vid ett flertal tillfällen sjukhusvård men blev betraktad som hypokondriker och hemskickad
Jag kände mig vid vissa tillfällen döende, knappt kontaktbar. Till symptomen hör minnesluckor, svårt att koncentrera mig, långsam, hittar inte ord även frossa har ofta förekommit. Samtidigt hade jag svåra magkramper och diareer.
Yrseln kan få mig att lägga mig ner på vilket golv eller gata somhelst eller luta mig mot en pelare eller vägg annars faller jag handlöst i marken.
När attacken försvinner är det som att dra upp rullgardinen, jag kommer tillbaka och det kan hända ett par gånger per dag under attackperioden.
Jag har varit mycket bra i 4 år med bara några mindre attacker och så nu igen när jag trodde jag skulle slippa så har jag trillat dit och det känns hemskt.
Känner du igen de ovanstående symptomen eller har haft liknande underligheter? Jag blir också doftkänslig,
reagerar på starka dofter och har också stickningar och rödflammighet i ansiktet (vet ej om det hör ihop).
Mitt problem är att jag också har MS och min neurolog har behandlat mig för MS fast jag tror att många gånger har symptomen varit
Meniere. Det är i sig tragiskt eftersom jag får cortisonpreparat. Jag har några andra diagnoser också (allergi, astma, Reynaulds syndrom, mjälleksem, örongångseksem, hypothyoridit)
men de är väl antagligen inte förknippade utan bara otur att vara drabbad av allt.
Jag är intensiv, glad, utåtriktad, positiv men inte när jag däckas av sjukdom alltför hårt. Ni känner
säkert igen er!
Du som känner igen dig, snälla hör av dig till mig.
sidorow.guide@glocalnet.netDen öron/näsa/halsläkare som jag har ger mig ingen info och skriver bara ut vätskedrivande och
gav mig lugnande medel som komplement sist. Jag blir ledsen av symptomen och inte
av livet då det är friskt, jag köper tinnitus om jag slipper alla andra symptom.
Många hälsningar Sonjasophia