Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?
September 07, 2010, 17:55:16
Startsida Hjälp Sök Logga in Registrera
Nyheter: Vad kan Meniereföreningen göra för dig? Gå in på Ämnet Information och läs vidare
Ordf Yvonne Olsen

Meniéreföreningens Klotterplank  |  Klotterplanket  |  Hörsel  |  Ämne: Smärta/värk i/omkring berört öra « föregående nästa »
Sidor: [1] Gå ned Skriv ut
Författare Ämne: Smärta/värk i/omkring berört öra  (läst 600 gånger)
Ekstrand
Van användare

Kön: Man
Antal inlägg: 230

Visa profil
« Svara #9 skrivet: Juni 16, 2010, 18:52:04 »

det är precis så det är för mig också

F
Loggat
Lena
Ny användare

Antal inlägg: 5

Visa profil
« Svara #8 skrivet: Juni 15, 2010, 23:44:35 »

Hej!
Känner också igen mig i detta med konstant tryck och konstant tinnitus. Trycket i örat känns alltså för jämnan och mellan varven så starkt så det nästan är smärtsamt.
Oftast när man läser om om Menieres står det att det att sjukdomen går i skov och mellan skoven är man i princip symtomfri... ? Känner inte igen det. För mig är det så att yrseln kommer i skov (gudskelov) men tryckkänsla, ljudöverkänslighet, tinnitus och hörselnedsättning finns där alltid.
Lena
Loggat
Martina
Ny användare

Antal inlägg: 19

Visa profil
« Svara #7 skrivet: Maj 23, 2010, 20:40:13 »

Hallå Markus!
Jag har ett konstant tryck, så det har nästan blivit ett normalläge. När jag flyger blir jag påmind om hur högt det faktiskt är, för när andra klagar över att det gör ont sitter jag som mest avslappnad, med samma tryck i båda öronen - och känner att det bara är skönt med balans! Som det kan bli... Fast jag har också stunder då trycket drar på ordentligt, men då trycker jag på utsidan (som när man håller för örat med ett finger) och får en känsla av att det lättar medan jag trycker, så så sitter jag ganska ofta...
Martina
Loggat
Linda
Ny användare

Kön: Kvinna
Antal inlägg: 17

Lever livet en dag i taget!

Visa profil Hemsida E-post
« Svara #6 skrivet: Maj 23, 2010, 08:45:17 »

Jag har själv just nu en väldig smärta i båda öronen ,överkänslig mot ljud och värk!!
Har just nu en förkylning och ont i halsen. (gör jätteont att svälja)
Undrar om andra uplever det lika dant när ni är sjuka!?
Loggat

Linda
Markus (80:a)
Användare

Antal inlägg: 82

Markus

Visa profil
« Svara #5 skrivet: Maj 21, 2010, 15:52:38 »

Så det är med andra ord fler än jag som upplever smärta i örat. Min läkare fick det att låta som att det var ovanligt.

Utav er som upplever den här smärtan, har någon av er kontinuerligt vätsketryck i örat? Dvs ni har i princip aldrig några 'goda' dagar, utan tillståndet bara förvärras mer och mer och mer utan att ge efter?

Det enda 'positiva' är väl att jag inte har några yrselattacker. Å andra sidan tilltar min tinnitus mer och mer utan att ge efter. Har hoppats in i det sista att det skulle komma någon form av tillbakagång, eller iaf inte en såhär snabb utveckling.

Markus
Loggat

Markus
Första symptom (ostämda ljud) 17 dec 2009 / provat vätskedrivande (Esidrex) och SPC-flakes utan resultat
Sebastian Pfeffer
Ny användare

Antal inlägg: 47

fefferoni@hotmail.com
Visa profil
« Svara #4 skrivet: Mars 13, 2010, 13:06:37 »

Jag har aldrig upplevt någon smärta i eller omkring mitt sjuka öra.
« Senast ändrad: Mars 13, 2010, 13:38:54 av Sebastian Pfeffer » Loggat
Martina
Ny användare

Antal inlägg: 19

Visa profil
« Svara #3 skrivet: Mars 12, 2010, 12:44:54 »

Jag har ett stickande i mitt skadade öra. Inte konstant, men när det sticker så sticker det verkligen... Undrar om någon annan upplevt något i den stilen. Man har ju lärt sig att allt möjligt verkar kunna hända, men jag är av den nyfikna sorten! /Martina
Loggat
yvonne olsen
Administrator
Van användare

Antal inlägg: 159

Visa profil Hemsida E-post
« Svara #2 skrivet: Mars 11, 2010, 21:09:43 »

Hejsan Markus och Ariann
Jag har ett känselbortfall vid mitt döva öra och första meniereöra.Jag kan ibland ha ont där åxså,men det är ju som vi vet ,helt olika från person till person.Hoppas det kan hjälpa dig att få höra att vi är flera som känner liknande symtom. Smiley Huh?
Hjärtekram
Yvonne
Loggat
Ariann
Ny användare

Antal inlägg: 44

lundatoes@spray.se
Visa profil
« Svara #1 skrivet: Mars 11, 2010, 19:32:57 »

Hej
Jag har inte ont på det sätt du beskriver, däremot kan jag uppleva ett slags obehag när örat berörs.
//Ariann
Loggat
Markus (80:a)
Användare

Antal inlägg: 82

Markus

Visa profil
« skrivet: Mars 10, 2010, 19:52:37 »

Hej folket!

Jag har från och till smärtor i mitt dåliga vänsteröra. Min läkare vet inte vad det kan vara och säger att det inte brukar göra ont. Är det någon annan som känner igen de har/hade ont i eller omkring örat vid sjukdomens startskede? Var det någon läkare som kom med teorier på vad det kan vara för något? Fick ni någon behandling för att motverka smärtan?

Bakgrund:
Har haft kontinuerligt tryck i örat sedan 17:e december 2009, gick på penicillin (Kåvepenin) för en misstänkt öroninflammation från allmänläkare i 10 dagar, och har sedan 29:e jan 2010 på akuten gått på vätskedrivande (Esidrex) och fått stämpeln 'misstänkt meniére' av öronläkarna.

Situation:
Lider för närvarande inte av någon yrsel. Har konstant ostämd hörsel på mitt vänsteröra, nedsatta bastoner och även börjat förlora diskanttoner under senaste veckorna. Har nu smärtor i mitt vänsteröra, läkaren säger att menierepatienter inte brukar ha smärta i örat och har ingen aning vad det kan vara för något.
Loggat

Markus
Första symptom (ostämda ljud) 17 dec 2009 / provat vätskedrivande (Esidrex) och SPC-flakes utan resultat
Sidor: [1] Gå upp Skriv ut 
Meniéreföreningens Klotterplank  |  Klotterplanket  |  Hörsel  |  Ämne: Smärta/värk i/omkring berört öra « föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.092 sekunder med 19 databasfrågor.